يك دستگاه وانت واژگون شد و آتش گرفت و منجر به كشته شدن يك زن جوان و يك پسر دو ساله شد. وي بار ديگر يادآوري كرد كه چگونه مي توان از حوادث رانندگي جلوگيري كرد. موضوعي كه توسط دو مقام در سازمان آتش نشاني تهران به آن پرداخته شده است. به گزارش ايواره ، …
منبع: خبرگذاري ايواره
مرگ و زندگي در تصادفات داغ
مرگ و زندگي در تصادفات داغ https://evarah.ir/2021/05/مرگ-و-زندگي-در-تصادفات-داغ/ ايواره Sun, 30 May 2021 02:21:35 0000 اجتماعي https://evarah.ir/2021/05/مرگ-و-زندگي-در-تصادفات-داغ/
يك دستگاه وانت واژگون شد و آتش گرفت و منجر به كشته شدن يك زن جوان و يك پسر دو ساله شد. وي بار ديگر يادآوري كرد كه چگونه مي توان از حوادث رانندگي جلوگيري كرد. موضوعي كه توسط دو مقام در سازمان آتش نشاني تهران به آن پرداخته شده است. به گزارش ايواره ، …
منبع: خبرگذاري ايواره
مرگ و زندگي در تصادفات داغ
يك دستگاه وانت واژگون شد و آتش گرفت و منجر به كشته شدن يك زن جوان و يك پسر دو ساله شد. وي بار ديگر يادآوري كرد كه چگونه مي توان از حوادث رانندگي جلوگيري كرد. موضوعي كه توسط دو مقام در سازمان آتش نشاني تهران به آن پرداخته شده است.
به گزارش ايواره ، ساعت يك بامداد ديروز ، يك دستگاه وانت پيكان هنگام حركت از غرب به شرق در جاده خاوران ناگهان واژگون و آتش گرفت. راننده ، مردي 23 ساله با پرتاب شدن از اتومبيل نجات يافت ، اما يك زن جوان و پسر دو ساله اش در اثر آتش سوزي كشته شدند. اين حادثه بار ديگر اين س raisedال را به وجود آورد كه آيا مي توان از آسيب هاي ناشي از آن جلوگيري كرد يا حتي آن را كاهش داد؟
سيد جلال ملكي ، سخنگوي آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران ، وي در گفت وگو با ايواره ، در مورد نكات ايمني اين دسته از تصادفات اظهار داشت: تصادفات براي آتش نشانان يك مقوله پيچيده است ، زيرا معمولاً در تصادفاتي مانند برخورد چندين اتومبيل با يكديگر ، واژگوني خودرو و … خودرو تغيير شكل مي دهد. و خيلي زود متلاشي مي شود. “و راننده يا سرنشينان داخل كابين محبوس شده اند. به احتمال زياد اين مورد در مورد وسايل نقليه قديمي و پايدارتر وجود دارد.
وي ادامه داد: آزادي افراد گرفتار در خودروهاي تغيير شكل يافته و واژگون شده يكي از چالش برانگيزترين اقدامات امدادي است. يكي از پيش بيني هاي انجام شده در اين دسته از تصادفات ، احتمال نشت بنزين است كه بيشتر در خودروهاي سبك ديده مي شود.
سخنگوي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران گفت: تغيير شكل خودرو و به طور همزمان آتش زدن آن چالش هاي بسياري را به همراه دارد. وي گفت: “وقتي اتومبيل آتش مي گيرد ، در عرض يك يا دو دقيقه شعله ور مي شود.” متأسفانه بدون كمك هاي اوليه و خاموش كننده ها كار زيادي نمي توان انجام داد. هر چند وقت يك بار مي بينيم كه اتومبيل در حال آتش سوزي كاملاً نابود شده است و اكنون تصور كنيد كه در چنين شرايطي راننده يا سرنشين داخل كابين محبوس مي شوند.
تعمير خودرو را به بعد موكول نكنيد
ملكي افزود: اتومبيل هاي قديمي كه سالها كار كرده اند و ممكن است نقص داشته باشند ؛ البته در بيشتر موارد راننده از نقص خودرو آگاه است اما ممكن است در آينده اصلاح اين نقص را به تأخير بيندازد تقاضاي ما از رانندگان اين است كه اگر در قسمت هاي تأمين سوخت ، مانند لوله هاي سوخت ، مخازن و غيره ، نشتي وجود دارد ، دنبال كنيد اگر پس از توقف ماشين بوي بنزين مي دهند ، مطمئن شويد كه آن را جدي گرفته و براي رفع مشكل گام برداريد.
سخنگوي سازمان آتش نشاني تهران گفت: “ماشين كار نسبت به قبل گرمتر و هوا در تابستان گرم بود و اين عوامل كافي است تا باعث نشت گاز و چند قطره از آن در نزديكي تخليه ماشين شود. باعث آتش سوزي شود. “
ملكي ادامه داد: در برخي موارد حتي در بين اتومبيل هاي لوكس جديد كه به دليل نقص فني دچار آتش سوزي شده اند. موردي وجود داشت كه يك ماشين ميلياردي به دليل سرعت زياد تصادف كرد و آتش گرفت. امروز دنيا به سمتي پيش مي رود كه مارك هاي معتبر به سمت پيش بيني تصادف مي روند. اما علاوه بر پيش بيني آتش سوزي اتومبيل ها ، بنابراين وقتي مارك هاي معتبر متوجه آتش گرفتن خودروي آنها مي شوند ، نماينده خود را براي بررسي تصادف مي فرستند.
وي افزود: خودروسازان ما بايد در اين زمينه دقت بيشتري داشته باشند. مواردي را مي بينيم كه به دلايل مختلف اتومبيل ها در خيابان ها و شهرها آتش گرفته اند. ضريب ايمني برخي از وسايل نقليه بايد از نظر آتش سوزي و بدنه افزايش يابد.
از هر 10 ماشين شايد فقط 2 ماشين خاموش كننده داشته باشند
سخنگوي سازمان آتش نشاني تهران گفت: آمادگي خود رانندگان و كمبود تجهيزات ايمني در خودروها نيز از مهمترين موارد است. علي رغم تأكيد زياد بر لزوم خاموشي وسايل نقليه ، اما مطمئناً هر دو خودرو در نهايت دو خاموش كننده خواهند داشت كه مشخص نيست آيا آنها مي دانند چگونه از آن استفاده كنند يا خير و آيا بارگيري شده است يا خير؟
وي با بيان اينكه خودروسازان بايد كپسول آتش نشاني را در كنار لوازم جانبي خودرو قرار دهند ، افزود: در كنار لوازم جانبي خودرو بايد كپسول آتش نشاني وجود داشته باشد تا حداقل رانندگان بدانند كه هر خودرويي به كپسول آتش نشاني نياز دارد. سياهي به اندازه مثلث هشدار دهنده مهم است.
وي افزود: چرا راننده اي كه خودروي دو ميلياردي دارد كپسول آتش نشاني 200 هزار تني را خريداري نمي كند؟ زيرا رانندگان به ايمني نگاه نمي كنند. وقتي مردم مي خواهند سفر كنند ، صندوق عقب ماشين خود را پر مي كنند ، اما در وسط آن همه چيز قرار دارد به جز آتش نشاني.
ملكي گفت: وقتي آتش سوزي در ماشين رخ مي دهد ، رهگذران متوقف مي شوند و با تلفن هاي همراه خود فيلم مي گيرند اما يكي از آنها كپسول آتش نشاني ندارد. با اين حال ، اگر دو نفر خاموش شده باشند ، مي توان يك خانواده را از شر شعله هاي آتش ماشين نجات داد.
سخنگوي سازمان آتش نشاني تهران در پاسخ به اين سوال كه آيا كپسول هاي آتش نشاني مي توانند منفجر شوند يا خير؟ وي گفت: “خاموش كننده ها مواد منفجره نيستند.” علاوه بر اين ، هر شير قطع فشار داراي يك شير اطمينان است كه اگر به هر دليلي منفجر شود ، شير كار كرده و بار اضافي را از بين مي برد. اگر خاموش كننده آسيب ديده باشد ، حاوي گرد و غبار است و باعث انفجار نمي شود.
پليس: اتومبيل را با نقص فني رانندگي نكنيد
سرهنگ احسان مومني ، رئيس اداره تصادفات پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ نيز با ايواره صحبت كرد وي در خصوص اين حادثه گفت: متاسفانه راننده خودرو قادر به كنترل وسيله نقليه نبود و اين حادثه هنگام خروج از جاده اصلي و واژگوني وانت اتفاق افتاد.
وي درباره چگونگي جلوگيري از بروز چنين حوادثي گفت: رانندگان بايد در ساعات آفرود با سرعت مطمئنه حركت كنند. اگر آنها با جاده آشنايي ندارند ، باز هم بايد كمي سرعت خود را كم كنند و با تمركز و تمركز دوگانه به رانندگي با ماشين ادامه دهند.
لحظه ادامه داد: رانندگان هرگز نبايد اتومبيلي را كه داراي نقص فني است و از نقص آن آگاه هستند ، رانندگي كنند و در صورت مشاهده نقص در وسط جاده ، در سمت راست و در يك مكان و جهت امن متوقف شوند ، و در حالي كه شما ايمن هستند تا نقص ماشين آنها را برطرف كنند تا شاهد چنين حوادثي نباشيم.
انتهاي پيام
منبع: خبرگذاري ايواره
مرگ و زندگي در تصادفات داغ