چگونه كفش‌ هاي ورزشي اورجينال خود را بدون ايجاد آسيب بشوييم؟

به مرجع به روز لوازم خانگي و آشپزخانه خوش آمديد

چگونه كفش‌ هاي ورزشي اورجينال خود را بدون ايجاد آسيب بشوييم؟

۲۸ بازديد

نحوه شستشو و تميز كردن كفش‌ هاي اسپرت و ورزشي هيچ چيز هيجان انگيزتر از باز كردن يك جعبه كفش اصلي يا خريدن لباس استقلال براي اولين بار نيست. كفش هاي دخترانه يا پسرانه اي كه مدت هاست به دنبال آن بوده ايم و هزينه هاي زيادي براي آن پرداخته ايم. يك كتاني كامل!!حالا اين …

چگونه كفش‌ هاي ورزشي اورجينال خود را بدون ايجاد آسيب بشوييم؟ https://titr-news.ir/2021/11/how-to-wash-your-original-sneakers-without-damaging-them/ تيتر نيوز Sun, 28 Nov 2021 16:40:39 0000 اخبار كسب و كار عمومي https://titr-news.ir/?p=16375 نحوه شستشو و تميز كردن كفش‌ هاي اسپرت و ورزشي هيچ چيز هيجان انگيزتر از باز كردن يك جعبه كفش اصلي يا خريدن لباس استقلال براي اولين بار نيست. كفش هاي دخترانه يا پسرانه اي كه مدت هاست به دنبال آن بوده ايم و هزينه هاي زيادي براي آن پرداخته ايم. يك كتاني كامل!!حالا اين …

نحوه شستشو و تميز كردن كفش‌ هاي اسپرت و ورزشي

هيچ چيز هيجان انگيزتر از باز كردن يك جعبه كفش اصلي يا خريدن لباس استقلال براي اولين بار نيست. كفش هاي دخترانه يا پسرانه اي كه مدت هاست به دنبال آن بوده ايم و هزينه هاي زيادي براي آن پرداخته ايم. يك كتاني كامل!!حالا اين جعبه كفش در دستان ماست. كفش ها زيبا، بي عيب و نقص و آماده براي تسخير جهان هستند.

اما تا زماني كه آنها را با خاك و لكه و گل تصور نكنيم! اين صحنه آنقدر غم انگيز است كه در آن لحظه همه ما تحت تاثير قرار خواهيم گرفت. پس دانستن راه هاي نظافت انواع كفش اصل و اصل موضوع مهمي است كه قبل از هر چيز بايد به آن توجه كنيم. تميز كردن كفش هاي كتاني آسان به نظر مي رسد، تا زماني كه مجبور شويد كفش هاي مورد علاقه خود را تميز كنيد!

براي اين كار بايد عوامل مختلفي از جمله نوع ماده (مواد) استفاده شده در ساختار كتوني، نوع ماده شوينده و نحوه استفاده از آن و … در نظر گرفته شود. از آنجايي كه كفش هاي اورجينال و اصلي از برندهاي معتبر جهاني با دقت و جزئيات زيادي ساخته مي شوند، براي هر قسمت از كفش بايد روش خاصي براي شستشو در نظر گرفته شود. بنابراين در 4 مرحله جديدترين نكات و ترفندهاي تميز كردن كفش و لباس بچه گانه استقلال را به شما مي گوييم.

·        شستشوي رويه كفش:

رويه كفش‌هاي ورزشي اصل معمولا از جنس مش، پرايم نيت و … ساخته شده است كه بايد به درستي تميز شوند. اما در نظر داشته باشيد كه اين ويژگي براي كتوني هاي اصلي و اورجينال است و در ساير كفش هاي كپي و تقلبي، با هر بار شستشو به كفش آسيب مي زنيد. پس حتما قبل از شستشو از اصل بودن كفش هاي خود مطمئن شويد. براي كمك به تشخيص كفش هاي تقلبي (كپي يا كپي بالا) از اصل، مقاله اي را در سايت خود آماده كرده ايم كه خواندن آن را به شما پيشنهاد مي كنيم.

5 گام براي رسيدن به ظاهري تميز، سفيد و زيبا

1- استفاده از مسواك و برس:

ابتدا آلودگي و گرد و غبار سطح را با يك برس نرم (يا مسواك هاي قديمي) پاك كنيد. اين كار را با ملايمت بيشتري نسبت به مواد سخت تري مانند چرم انجام دهيد.

2- تهيه محلول يا شوينده:

در يك كاسه كوچك، مقداري آب گرم (ولرم) را با مقداري مواد شوينده مخلوط كنيد. غلظت اين شوينده نبايد خيلي زياد باشد يا خيلي كف آلود يا چسبنده باشد. يكي از بهترين مواد شوينده با غلظت مناسب مايع ظرفشويي است. توجه داشته باشيد كه هنگام شستن كفش با توري سفيد هرگز از سفيد كننده استفاده نكنيد، زيرا باعث تغيير رنگ يا از بين رفتن بخشي از مواد استفاده شده در كفش مي شود.

3- شروع شستشو:

 با استفاده از يك پارچه نخي نرم، مواد شوينده يا محلول پاك كننده را به آرامي و با حركات دايره اي روي كفش ها بماليد. ظرف دوم را دوباره با آب گرم و تميز پر كنيد و اين پارچه نخي را در كنار دست خود قرار دهيد تا آن را بشوييد تا پارچه مدام شسته شود و مطمئن شويد كه لكه و كثيفي روي كفش از طريق دستمال پخش نشود.

4- پاكسازي كامل مواد شوينده:

هنگام شستن پارچه توري دقت كنيد كه مواد شوينده يا محلول كاملا از روي كفش خارج شده و روي آن باقي نماند. براي اين كار از يك پارچه تميز و مرطوب (نه خيس) استفاده كنيد و با حركات سريع روي كفش بماليد. از فرو بردن كامل كفش در آب خودداري كنيد، زيرا به مرور زمان باعث تغيير شكل كفش مي شود (برخي از چسب هاي مخصوصي كه براي ساخت كفش استفاده مي شود نيز به اين ميزان رطوبت حساس هستند).

5- خشك كردن كفش:

براي خشك كردن كتون هاي اصلي بايد آنها را در محيط خشك و دور از نور مستقيم خورشيد قرار دهيم تا كفش ها به آرامي خشك شوند. هرگز از خشك كننده هايي مانند سشوار و غيره استفاده نكنيد.

·        شستشو كفي‌هاي كثيف با بوي نامطبوع

  • براي تميز كردن كفي بايد ابتدا آنها را از داخل كفش جدا كنيد.
  • گرد و غبار و گل روي كفش را با يك برس نرم يا مسواك به آرامي تميز كنيد.
  • ابتدا مقداري ماده شوينده را روي يك مسواك نرم يا پارچه آغشته به آب گرم قرار دهيد و كفي را با آن كاملا تميز كنيد. در نهايت براي مدت بسيار كوتاهي با آب گرم بشوييد.
  • پس از شستشوي كامل كف، آن را در محيطي خشك و دور از گرما و نور مستقيم خورشيد بگذاريد تا به مرور زمان خشك شود. سپس آن را به راحتي داخل كفش قرار دهيد.
  • ·        شستن زيره كفش ورزشي:

    يك قاشق غذاخوري جوش شيرين و مقدار مساوي مواد شوينده را در يك كاسه مخلوط كنيد. جوش شيرين مانند يك خراش دهنده عمل مي كند تا مواد شوينده به خوبي عمل كند و كثيفي و لكه روي كفش را پاك كند (مراقب باشيد از مواد شوينده حاوي سفيد كننده استفاده نكنيد).

    حالا با مسواك شروع به ماليدن مواد روي كفش كنيد و اين كار را به صورت دوراني انجام دهيد. شستن را ادامه دهيد تا زيره كاملا تميز و سفيد شود. سپس قسمت هاي شسته شده را با يك پارچه يا اسفنج مرطوب پاك كنيد تا مواد شوينده از روي كفش پاك شود. در نهايت كفش را با يك پارچه ميكروفايبر كاملا خشك كنيد.

    ·        شستن بند كتاني:

    كثيف ترين قسمت كفش اغلب بند است. بند كفش كثيف و سياه به راحتي مي تواند ظاهر تميز و زيباي يك كتون اصلي را خراب كند. شستن بندهاي كفش بسيار آسان است. بند هاي كفش را برداريد و ابتدا آنها را در مواد شوينده آغشته كنيد. سپس آن را در يك كيسه نخي كوچك (به طوري كه بافت و ساختار بند ها آسيب نبيند) قرار دهيد و در ماشين لباسشويي قرار دهيد. سپس آنها را در هواي آزاد خشك كنيد. فراموش نكنيد كه قبل از بستن بند كفش، اطراف بند را كاملا تميز كنيد.

    اگر نمي خواهيد از ماشين لباسشويي استفاده كنيد، مي توانيد سينك، تابه يا ظرف آشپزخانه را با آب پر كنيد. مقداري مايع لباسشويي را در آن مخلوط كنيد و كيسه حاوي تسمه ها را به مدت 15 تا 20 دقيقه در آن قرار دهيد. سپس در حالي كه هنوز خيس هستند به آرامي آنها را مسواك بزنيد. سپس سينك را كاملا خالي كنيد و دوباره آن را با آب تميز و خالص پر كنيد تا مواد شوينده و كثيفي كاملا پاك شود. در نهايت بند ها را در هواي آزاد بگذاريد تا خشك شوند. براي شستن لباس دخترانه استقلال نيز اين نكات بايد رعايت شود.

    منبع :دوزين كالا مرجع فروش تلويزيون
    تا كنون نظري ثبت نشده است
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.