چرا مواد اوليه را قطره چكاني مي دهيد؟!

به مرجع به روز لوازم خانگي و آشپزخانه خوش آمديد

چرا مواد اوليه را قطره چكاني مي دهيد؟!

۹ بازديد

رئيس انجمن فولاد غلطك ها ضمن اشاره به اينكه چالش اصلي غلطك ها مهندسي تأمين و قيمت گذاري در بورس كالا است ، تأكيد كرد: عرضه با قطره چكان و تحت مديريت بورس كالا مشكلات زيادي را براي غلتك ها و سود بالادستي و پايين دست در ايجاد كرده است. ضرر – زيان. به گزارش …

منبع: خبرگذاري ايواره
چرا مواد اوليه را قطره چكاني مي دهيد؟!

چرا مواد اوليه را قطره چكاني مي دهيد؟! https://evarah.ir/2021/06/چرا-مواد-اوليه-را-قطره-چكاني-مي-دهيد؟/ ايواره Sun, 20 Jun 2021 12:00:48 0000 اقتصادي https://evarah.ir/2021/06/چرا-مواد-اوليه-را-قطره-چكاني-مي-دهيد؟/

رئيس انجمن فولاد غلطك ها ضمن اشاره به اينكه چالش اصلي غلطك ها مهندسي تأمين و قيمت گذاري در بورس كالا است ، تأكيد كرد: عرضه با قطره چكان و تحت مديريت بورس كالا مشكلات زيادي را براي غلتك ها و سود بالادستي و پايين دست در ايجاد كرده است. ضرر – زيان. به گزارش …

منبع: خبرگذاري ايواره
چرا مواد اوليه را قطره چكاني مي دهيد؟!

رئيس انجمن فولاد غلطك ها ضمن اشاره به اينكه چالش اصلي غلطك ها مهندسي تأمين و قيمت گذاري در بورس كالا است ، تأكيد كرد: عرضه با قطره چكان و تحت مديريت بورس كالا مشكلات زيادي را براي غلتك ها و سود بالادستي و پايين دست در ايجاد كرده است. ضرر – زيان.

به گزارش ايواره ، سيد احمد رضاونيك در جلسه اي با موضوع افزايش قيمت شمش و بالا بردن نرخ آن نسبت به قيمت هاي داخلي و همچنين تعيين نامناسب قيمت پايه ارزش گمركي در انجمن ، گفت: وي گفت: انجمن در ژوئيه سال گذشته براي جلوگيري از گرفتن مجوز خود از اتاق بازرگاني براي تمايز منافع به طوري كه طومارها مي توانند از مزاياي فقدان انجمن قبلي استفاده كنند.

رئيس انجمن غلطك هاي فولادي اظهار داشت: بزرگترين چالش و مهمترين مشكل غلطك ها تهيه مواد اوليه يا در واقع تأمين و مهندسي قيمت ها است كه توسط بورس كالا انجام مي شود. تا تير ماه سال گذشته قيمت شمش 3800 دلار براي هر كيلوگرم بود اما در پايان سال با جهش 300 درصدي به كيلويي 12 هزار تومان رسيد.

وي با اشاره به وضعيت توليد و صادرات شمش فولاد اظهار داشت: سال گذشته 18 ميليون تن شمش ، شمش و شكوفه توليد و 6 ميليون و 690 هزار تن صادر شد. 30 ميليون تن فولاد خام توليد شد كه 9 ميليون تن آن صادر شد. همچنين حدود 12 ميليون تن مقاطع طولاني توليد و 2.4 ميليون تن صادر شده است.

حداكثر 7 ميليون تن سهام نورد خارج از شبكه معامله شد

رئيس انجمن فولاد غلطك اظهار داشت كه سال گذشته در مجموع 3.7 ميليون تن شمش ، شمش و شكوفه در بورس كالا و بقيه خارج از بورس خريد و فروش شد. وي افزود: در سال گذشته 12 معامله معادل 800000 تن فروش محصول در بورس كالا لغو شده است ، به معناي فروش مواد اوليه خارج از بازار ارز است ؛ بنابراين ، اين حادثه منجر به تهيه قطره چكان شد.

رضويك تأكيد كرد كه مزاياي زنجيره بايد در سراسر زنجيره از معدن تا محصول نهايي توزيع شود و منافع آن بايد وضعيت سودآوري باشد. ما نمي خواهيم مثلاً طومارها سودآور باشند ، اما بالادست در سايه زيان قرار بگيرند. در آوريل 2016 ، اختلاف بين شمش و سلاح در ايران 25٪ و 11.5٪ CIS بود ، اما اين اختلاف در پايان سال گذشته به پنج٪ رسيد. اين مبلغ حتي هزينه هاي حمل و نقل را نيز شامل نمي شود. امسال اين اختلاف به كمتر از پنج درصد رسيده است ، در حالي كه هزينه هايي مانند حمل و نقل ، دستمزد ، بيمه و موارد مشابه 13.5 درصد است.

بورس كالا اجاره ايجاد كرد

اين مقام مسئول صنعتي با اشاره به اينكه در حال حاضر قيمت ها در بورس كالا منظم است ، اظهار داشت: فاصله قيمتي اسلحه و شمش با در نظر گرفتن هزينه توليد و مواد اوليه منجر به از دست دادن 12٪ توليد محصولات چسبنده مي شود. مديريت ضعيف و عدم نظارت كافي در بورس كالا باعث ايجاد رانت شده است. از طرف ديگر ، متأسفانه به دليل ارزان بودن سهميه صادرات به ايران و قيمت بالاي عرضه داخلي ، صادرات محصولات كوهنوردي كاهش يافته و صادرات به كشورهاي همسايه به دليل تعرفه ها مقرون به صرفه نيست. قيمت اسلحه در ايران بسيار بالا است و پروژه ها غيرفعال شده اند. بنابراين ، تقاضاي داخلي وجود ندارد و كشورهاي همسايه تعرفه هايي را براي آرماتور تعيين كرده اند. در همين حال ، ضعف دستگاه ديپلماسي در حذف يا كاهش تعرفه ها نيز مشهود است.

رضاونيك دربار گفت: “هنگامي كه براي كاهش قيمت مواد اوليه بايد 300000 تن سلاح در بازار عرضه مي شد ، بورس كالا از اين اقدام جلوگيري كرد و سپس مواد اوليه محصولات رول شده گران شد.” در حال حاضر ، قيمت شمش به توليد كننده در پايين دست ، از جمله هزينه حمل و نقل ، فروخته مي شود كه گرانتر از قيمت شمش صادراتي است. قيمت نيز از وسط زنجير فولاد ساخته شده است كه منطقي نيست. قيمت ها بايد براي همه محصولات براساس هنجارهاي جهاني يكسان باشد ، نه با قيمت هاي متفاوت.

مقدار تعيين صادرات ، يكي ديگر از مشكلات غلطك هاي فولادي است

رئيس انجمن غلطك هاي فولادي اظهار داشت: تعيين ارزش صادرات كالا از گمرك يكي ديگر از مشكلات اين حوزه است. قيمت گمرك بر اساس CIS است ، اما طومارها به دليل تعرفه در كشورهاي همسايه و هزينه حمل و نقل ، حدود 70 تا 80 دلار كمتر از قيمت اسلحه در جهان صادر مي كنند. در همين حال ، بيشتر اين رول ها با مشكل ارزيابي گمركي روبرو شده اند و حتي يك شركت بيش از 200 ميليارد دلار جريمه شده است. انجام تعهدات بر اساس قيمت نيما است و با سيستم سنا 3000 تومان اختلاف دارد. ارزيابي گمرك بر اساس سيستم سنا است. در حالي كه انجام تعهدات براساس قيمت نيما بود؛ بنابراين ، يك سنا يا نصف هنجار مشخص بايد براي كل زنجيره تنظيم شود.

سازندگان فولاد القايي به كمك غلتك ها آمدند

نيكه فولادي گفت: “سال گذشته ، توليدكنندگان فولاد القايي كمبودهايي را ارائه داده و مواد اوليه را با غلطك تر به غلطك ها فروختند.” در واقع ، اين بخش مسئول تنظيم و اجراي بازار بود. ما مجبور نيستيم با زنجيره بالادستي سر و كار داشته باشيم ، اما به دليل عدم نظارت در انجمن ها و رانت هاي ايجاد شده در بورس كالا ، ارزش افزوده به گروه خاصي منتقل مي شود. در عين حال ، قوانين و دستورالعمل هاي ساعت مشكلاتي را براي پيمايش ايجاد كرده است.

انتهاي پيام

منبع: خبرگذاري ايواره
چرا مواد اوليه را قطره چكاني مي دهيد؟!

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.